,

Umiejscowienie składnika majątku

Funkcja umiejscowienie wykorzystywana jest w celu określenia lokalizacji wybranego składnika majątku trwałego, a także w celu określenia miejsca powstawania kosztów dla wybranego składnika majątku. Określenie miejsca powstawania kosztów jest niezbędne w sytuacji tworzenia planu amortyzacji składnika majątku trwałego oraz generowania dokumentu księgowego na podstawie danych z amortyzacji. W tym miejscu zgromadzona jest historia „przemieszczania się” składnika majątku w firmie. Ostatnia linijka w tym wykazie zawsze ma puste pole „Do daty” -oznacza to, że składnik znajduje się w danej komórce do chwili obecnej.

Dostępne są następujące pola:

Tymczasowy – flaga TAK/NIE, określa czy dany składnik majątku trwałego traktowany jest jako tymczasowy.

Od daty – określa datę rozpoczęcia użytkowania określonego składnika majątku trwałego w danym miejscu.

Do daty – określa datę zakończenia użytkowania określonego składnika majątku trwałego w danym miejscu.

Pomieszczenie – określa pomieszczenie w którym ulokowany jest składnik majątku trwałego.

Miejsce powstawania kosztów – określa komórkę do której przypisane są koszty związane z określonym składnikiem majątku trwałego. Określenie miejsca powstawania kosztów jest niezbędne w celu przeprowadzania zestawień planu amortyzacji środka trwałego. Możliwe jest określenie i podział na kilka miejsc (komórek) powstawanie kosztów.

Miejsce użytkowania – określa miejsce użytkowania określonego składnika majątku.

Pola MPK i M.użyt. są po prostu określeniem komórek wynikającym ze struktury organizacyjnej firmy.

% kosztów – określa procentowy udział w kosztach związanych z danym środkiem trwałym dla poszczególnych komórek.

Zlecenie – określa numer zlecenia.

Pracownik – symbol – pole określa symbol pracownika. Wybór symbolu możliwy jest przy użyciu funkcji LISTA.

Pracownik – imię – pole określa imię pracownika. Wybór imienia możliwy jest przy użyciu funkcji LISTA.

Pracownik – nazwisko – pole określa nazwisko pracownika. Wybór nazwiska możliwy jest przy użyciu funkcji LISTA.


Ogólne informacje na temat modułu Majątek trwały

Ogólne zasady posługiwania się programem FIRMATIC - wersja graficzna